maandag 18 juli 2011

Newspaper Blackouts (Creatief met krant 1)

Ik hou er van als dingen simpel zijn. Ik wil geen dure materialen hoeven kopen om er iets moois mee te maken. De grootste uitdaging vind ik:  proberen het te doen met wat er is.  Sinds ik bezig ben met “krantenkunst” is mijn oud papierbak mijn grootste toeleverancier en inspiratiebron.

Je kunt met je oude kranten erg leuke dingen doen. Wat dacht je bijvoorbeeld van het zoeken   naar ‘verborgen poëzie’? Dat gaat zo: In een willekeurig krantenartikel zoek je woorden en zinnen die samen een poëtische, humoristische, absurde of wijze betekenis hebben. Die omcirkel je en laat ze wit, terwijl je de rest met een dikke marker zwart maakt. Je kunt natuurlijk ook wat kleur toevoegen.  

Als je zoiets in je journaal plakt is het leuk om er je commentaar nog omheen te schrijven, er een randversiering omheen te maken of er op een andere manier een complete pagina van te maken.

Het wordt steeds meer een sport om de krant te lezen met in je achterhoofd de vraag of er een ‘schrijfsel’ in zit…

(De bedenker van dit soort poëzie is Austin Kleon http://www.austinkleon.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten